Advertisement

Responsive Advertisement

Dünyaca Ünlü Markaların Logolarının Anlamları

Logoların anlamları
Dünyaca ünlü markaların logoları nasıl tasarlanmıştır? Öğrenmek için;
Alfa Romeo:Logo Tasarımı, İtalya'nın Milano şehriyle ülkenin soylu ailesi Visconti etrafında döner.Kırmızı, haç soyluluğu; beyaz zemin, halkı ve köylüleri simgeler.Taç giymiş engerek yılansa soylu Visconti Ailesi'nin armasından alınmıştır.

Audi:Logoda bulunan dört halka, yüzük olarak nitelendirilir ve araba birliği için bir araya gelip ittifak kurmuş olan dört firmayı simgeler.Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verilmiştir.Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karşılığı olan Audi ismini seçer.

BMW: Genelde BMW logosuna bakıldığında ikisi mavi, ikisi beyaz dört adet alan görüldüğü söylenir.Ancak bu dört alan, dönen bir pervaneyi simgeler.Çünkü adının açılımı'Bayerischen Motoren Werke'olan firma,I.Dünya Savaşı sırasında uçak motorları üretmektedir.Mavi-beyaz renkli sembol, 1917 yılından bu yana korunmuştur ve bugüne kadar logonun sadece küçük ayrıntılarında değişiklik olmuştur.

Coca Cola:Mucidi, Dr.Pemberton'un ortağı ve aynı zamanda muhasebecisi olan Frank Robinson'dur.İki C harfinin mükemmel bir estetik meydana getireceğini düşünür ve kendi el yazısıyla Coca Cola'nın bugüne kadar uzanan logosunu oluşturur.Ve logonun anlamını'Nefis ve Taze'olarak niteklendirir.

Ferrari:İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, lognun tasarımına ilham olmuştur.Logonun ana renkleri olan sarıyla kırmızı ise firma sahibinin yaşadığı şehir olan Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeler.

Google:Google ismi, 'googol' sözcüğünün üzerinde oynanarak oluşmuştur.Edward Kasner isimli Amerikalı matematikçinin yeğeni olan Milton Sorotta tarafından bulunan googol sözcüğü, bir ve onun ardından 100 sıfırın gelmesiyle oluşan rakamı ifade eden matematiksel bir terimdir.Son şekli itibariyle Google olan bu terim, Google Inc.'nin tüm dünya çapındaki mevcut her bilgiyi organize etme amacını temsil eder.Google logosu da bu ismi ışığında şekil kazanır.

Lacoste:Meşhur bir tenisci ve aynı zamanda modacı olan Fransız Rene Lacoste, 1926 yılındaki şampiyonayı kazandığında kendi tasarımı olan beyaz bir gömlek giyer.Özelliği, nemi tutan hafif kumaştan bir gömlek olmasıdır.Akabinde 1927'deki Davis Kupası'nda timsah derisi bir bavul üzerine oynadığı bir bahis üzerine Amerikan basını kendisine 'timsah' lakabını takar.Bunun üzerine arkadaşı Robert Geore, kortlarda giydiği kıyafete bir timsah resmi çizer ve timsah logosu böyle oluşur.

Mercedes-Benz:Dünyada en çok tanınan markalardan biri olan Mercedes'in üç uzantılı yıldız figürü, markanın kara, hava ve sudaki gücünü temsil eder.Logonun mucidi Daimler'dir.

Michelin:Edouard Michelin 1984'te bir fuarda üst üste yığılmış otomobil lastiklerini görünce 'kolları da olsa adama benzeyecek' der ve bunun üzerine reklamcısına lastiklerden yapılmış bir adam çizimi siparişi verir ve Bibendum adı verilen lastik adam doğar.

Mitsubishi:Üç kanatlı baklava şeklinde logoda, samurai armasından (samurai erdemi) esinlenmiştir.Firmayı kuran iki Japon ailenin tercih ettikleri sembol, sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgeler.

Nike:Nİke'ın çalışanlarından olan Jeff Johnson, bir gece rüyasında eski Yunan tanrısı Nike'ı görür.Patronu Phil Knight, ürettiği ürün için 'Dimension 6' adını kullanmayı düşünürken bu rüya markanın isminin değişmesinde etkili olur.Ünlü spor mağazası Nike adını alırken logoda 35 dolara bir öğrenciye yaptırılır.

Nissan:Markanın daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşuyla Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeler.Logo, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize eder.

Opel:21 Ocak 1863'te girişimci Adam Opel tarafından kurulur.Opel, önceleri sadece dikiş makineleri ve bisiklet üretir.1899 yılında otomobil üretmeye başlar.Logodaki tekerlek, güveni şimsek ise hızı simgeler.

Peugeot:Peugeot firmasının asıl işi testere ve testere levhalarıdır.Aslan gibi 'güçlü' sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan logosunu Fransızlar, daha sonra ürettikleri arabalarda da kullanmaya başlar.

Renault:Renault baklava şeklinin bulunuşu 1930'lu yıllara dayanır.Logo klasik ve durgun şekliyle geleceği simgeler.1992 yılında küçük değişiklikler, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapılmıştır.
Daha fazla bilgi için...


 

Yorum Gönder

0 Yorumlar